so26092020

Poslední aktualizace26.03.2017 (01:52)

Back Jste zde: Home Stavebnictví Stavebniny Navika nabídka služeb

Navika nabídka služeb

odvoz suti.jpg
zemina.png
vyroba betonu.jpg


Navika spol. s r. o. se zabývá prodejem širokého sortimentu stavebnin, výrobou betonu, kovovýrovou a speciální oprávarenskou činností ve strojírenství se zaměřením na energetiku.

Navika s.r.o provozuje svoji činnost ve dvou střediscích.

 

 

 

Středisko Štěchovice:

Svým zákazníkům nabízíme komplexní činnosti ve třech sekcích:

1. Stavebniny

2. Kovovýroba

3. Výroba betonu

 

 

Středisko Dobříš:

Svým zákazníkům nabízíme komplexní činnosti ve čtyřech sekcích:

Více informací naleznete na našich webových stránkách

www.navika.cz

 

Společnost Navika s.r.o. úspěšně rozvíjí svou činnost ve dvou střediscích. Prvním mateřským střediskem jsou Štěchovice. Zde se firma specializuje na zmiňovanou výrobu betonu, prodej písku, štěrku a stavebnin. Ve štěchovickém středisku má také firma provozovnu kovovýroby. Další sesterské středisko prosperuje v nedalekém městě Dobříš. Zde již ke klasické výrobě betonu firma přidává další služby, prodej paliv, odvoz suti přistavení kontejneru a prodej hutního materiálu.

V současné době jako novinku nabízíme prodej zeminy.

BETON

 

Na našem území bylo doloženo používání velmi kvalitních betonů a malt s hydraulickým pojivem při analýze původního zdiva Karlova mostu. Je dost dobře možné, že skutečné stavební postupy byly v té době utajovány vytvářením falešných veřejně přístupných receptur a právě odsud zřejmě pochází mýtus o použití vajíček, respektive organických přísad.

V Evropě se začal používat portlandský cement od roku 1756, kdy jej poprvé použil britský inženýr John Smeaton. Ovšem až ve dvacátých letech minulého století byly na stavbách zaváděné míchačky, a to právě kvůli míchání betonu. Beton totiž musel být namíchán v přesném poměru a ve stále stejné kvalitě, což nebylo téměř možné provádět ručně. Navíc jde i o důvod ekonomický, do ručně míchaného betonu je prostě třeba přidat více cementu. V roce 1907 zavedl Thomas Alva Edison poprvé lití betonu do stavební konstrukce. V Čechách byl beton použit do základů stavby poprvé v roce 1912 v Praze. Šlo o stavbu budovy akademie věd.

Více informací o produktech z nabídky NAVIKA, spol. s r. o. naleznete na našich webových stránkách

www.navika.cz

 Odolnost betonu

Prostý beton odolává hlavně námaze tlakem a snese jen malé tahové zatížení, proto je kombinován s železnou (ocelovou) výztuží. Hovoříme o železobetonu. Jako výztuž lze dokonce použít i napnuté kabely, které do betonu vnesou tlak. Hovoříme o betonu předpjatém. No a nakonec též lze do betonu přidat různá vlákna či drátky. Hovoříme o vláknobetonu a drátkobetonu. I moderní uhlíková vlákna jsou používanou příměsí betonu, čímž se zvýší pevnost betonu o další desítky procent.

Zajímavostí je beton lehčený, kdy je vylehčením dosaženo pórů v hmotě. Hovoříme o pórobetonu (např. Ytong). Pórobeton je lehký, dobře tepelně izoluje a jeho použití je jednoduché (tvárnice můžeme ručně řezat speciální pilou). Místo písku lze v pórobetonu použít i popílek z uhelného spalování. Pevnost betonu je závislá hlavně na vlastnostech cementu, ovšem i vody a kameniva. Beton s větším obsahem cementu (1:2) má za teplého počasí už druhý den téměř poloviční tvrdost. Ovšem při výstavbě se beton považuje za vyzrálý zpravidla až po 28 dnech.

 

Speciální betony

Jako speciální betony označujeme takové betonové hmoty, které mají neobvyklé vlastnosti či neobvyklý způsob použití. Do speciálních betonů se řadí například anhydritový litý potěr, litý potěr z alfasádry, lehký a těžký beton, samozhutnitelný a vysokopevnostní beton, stříkaný beton, vláknobeton, vodotěsný beton, předpjatý beton, sklobeton, polymerbeton, cihlobeton, asfaltový beton, lité izolační pěnobetony, betony odolné stupni vlivu prostředí (SVP), ale i vymývané betonové plochy a imitace betonu.

Běžné betony podle pevnostních tříd a doprava

Běžně se vyrábějí transportní betony pevnostních tříd C 8/10, C 12/15, C 16/20, C 20/25, C 25/30, C 30/37, C 35/45, potěrové transportní betony z kameniva frakce 0-4 mm tříd C7 – C30, vodostavební a speciální transportní betony, ale i kamenivo zpevněné cementem. Doprava transportního betonu se zajišťuje autodomíchávači či sklápěči, případně autodomíchávačem s čerpadlem na beton, využití najde při práci s betonem na stavbě i autojeřáb.